Poštovani gospodine
Chesterton,
poznati antropolog
nedavno je prilično uvjerljivo demonstrirao da je fiziološka građa majmuna i
čovjeka, uključujući i njihov mozak, gotovo u potpunosti jednaka. Ne mislite li
da je dokazao nešto prilično poražavajuće za vašu filozofiju?
Dr. K
Poštovani gospodine K.,
ako je antropolog
pokušavao dokazati da je čovjekovo porijeklo isključivo materijalno, poput
majmunovog, moram reći da je dokazao upravo suprotno od toga. Ako uzmemo dva
automobila, za koje nakon vrlo kratkog pregleda možemo ustvrditi da su
identična u svakom mehaničkom detalju, tada bismo trebali biti puno više, a ne
puno manje, iznenađeni ako se jedan od njih najedanput vine u nebo poput
zrakoplova, dok se drugi može samo kotrljati cestom poput kola. Jedini mogući
način na koji to možemo objasniti je da pretpostavimo da je u nekom trenutku, i
na neki način, neka druga misteriozna sila umiješala svoje prste. No što više
dokazujemo da je svaki kotačić, svaka zakovica u ta dva stroja identičnog
oblika, to nas sve više upućuje na mistično objašnjenje zašto su njihova
djelovanja toliko drugačija. O razlici između majmuna i čovjeka ne trebamo
raspravljati. Ne možemo ju zanijekati niti posumnjati u nju. Čovjek je
zakoračio u potpunosti drugačiji svijet mašte i izuma, poput čovjeka koji bi se
preobrazio u boga. Ako ova zapanjujuća i čudesna razlika može postojati s u
potpunosti jednakim materijalnim porijeklom, jedini mogući zaključak je da ta
razlika ne dolazi iz materije. Drugim riječima, jedini mogući zaključak je da
je nekim posebnim duhovnim činom, kao u drevnim zapisima, čovjek postao živa
duša.
Vaš prijatelj,
GK Chesterton
Nema komentara:
Objavi komentar